Temele – cadru pentru proiectul de management
Temele – cadru pentru proiectul de management în vederea ocupării
funcției de manager- persoană fizică din cadrul SPITALULUI JUDEŢEAN DE URGENŢĂ PIATRA NEAMŢ
1. Îmbunătățirea structurii și organizării spitalului
a) Analiza circuitelor funcționale;
b) Analiza structurii pe secții (clinice, paraclinice, administrative etc);
c) Evalurea relației dintre structurile spitalului și serviciile furnizate;
d) Dezvoltarea platoului tehnic pentru intervenții diagnostice și terapeutice;
e) Propuneri de îmbunatatire a structurii și organizarii spitalului.
2. Schimbarea profilului unui spital cu performanțe nesatisfăcătoare
a) Dezvoltarea unor servicii alternative sau complementare în cadrul spitalului (urgență, spitalizare de zi, recuperare, reabilitare etc);
b) Transformarea într-un centru multifunctional de tip ambulatoriu;
c) Transformarea într-un centru medico-social;
d) Privatizarea unor secții din cadrul spitalului.
3. Îmbunatățirea managementului resurselor umane
a) Evaluarea încadrarii cu personal pe categorii;
b) Evaluarea relației dintre structura spitalului și încadrarea cu personal;
c) Evaluarea relației dintre serviciile furnizate și încadrarea cu personal;
d) Metode de creștere a performanței personalului;
e) Stimularea satisfacției profesionale a personalului medical.
4. Evaluarea serviciilor de sănătate furnizate de spital
a) Analiza activității clinice a spitalului, pe tipuri de servicii furnizate;
b) Analiza fluxurilor de date clinice, pe tipuri de servicii furnizate (codificare, colectare, transmitere, validare);
c) Îmbunătățirea capacității de răspuns a spitalului la nevoile bolnavilor;
d) Propuneri de îmbunătățire a performanței spitalului pe baza analizei analizei activității clinice.
5. Analiza situației economice-financiare a spitalului
a) Analiza veniturilor spitalului, pe tipuri de servicii;
b) Analiza cheltuielilor spitalului (pe tipuri, secții etc)
c) Alternative de contractare a serviciilor în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;
d) Propuneri de îmbunatatire a finanțării spitalului din surse publice și private.
6. Evaluarea spitalului din punct de vedere al calității
a) Calitatea serviciilor;
b)Calitatea datelor raportate;
c) Calitatea personalului;
d) Satisfacția pacienților.
7. Strategia managementului în domeniul achizițiilor
a) Stabilirea necesarului de materiale (medicamente, materiale sanitare, alte materiale);
b) Modalități de achiziție;
c) Evaluarea stocurilor;
d) Indicatori de eficiență ai utilizării stocurilor.
8. Strategia managementului în activitatea de investiții
a) În echipamente;
b) Modernizarea de secții;
c) Extinderi;
d) Reparații capitale.
9. Fundamentarea bugetului de venituri si cheltuieli în vederea eficientizării activității spitalului
a) Fundamentarea activităților;
b) Determinarea cheltuielilor pe secții și tipuri de cheltuieli;
c) Indicatori de eficiență determinați pe baza veniturilor și cheltuielilor spitalului.
Structura proiectului de management
A. Descrierea situației actuale a spitalului:
1. Caracteristici relevante ale populației deservite;
2. Structura unității şi relaţia cu autoritatea publică locală, în subordinea căreia funcţionează;
3. Resurse umane;
4. Activitatea spitalului;
5. Situația dotării;
6. Situatia financiară.
B. Analiza de situație:
1. Principalele probleme ale unității;
2. Analiza SWOT a spitalului: puncte forte, puncte slabe, oportunități și amenințări;
C. Identificarea problemelor critice;
D. Selecționarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute;
E. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritara identificată:
1. Scop;
2. Obiective;
3. Activități:
a) definire;
b) încadrare în timp – grafic Gantt;
c) resurse necesare- umane, materiale, financiare;
d) responsabilități;
4. Rezultate așteptate;
5. Monitorizare;
6. Evaluare.
Notă:
*Tema proiectului de management este la alegerea candidatului, se realizează individual de către acesta şi se dezvoltă într-un volum de maximum 10 pagini, tehnoredactate pe calculator, cu font de 14, la un rând.
** Tema aleasă de candidat pentru proiectul de management vizează spitalul public pentru care candidează.
*** La cererea candidaţilor, spitalul public pentru care se organizează concursul de ocupare a funcţiei de manager are obligaţia să pună la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată şi structura de personal ale unităţii sanitare, aflate în vigoare la data solicitării.